Veelgestelde vragen (FAQ)

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen in de eibabo® store

Top 3 FAQs

1. Ik heb een verkeerd artikel bij eibabo® besteld of wil het gekochte artikel zonder opgave van redenen retourneren.

Bij eibabo® kunnen consumenten bestelde artikelen binnen 14 dagen na levering retourneren (zie herroepingsrecht in de Algemene Voorwaarden).

Het is zeer nuttig, indien u ons vooraf meedeelt dat u goederen wilt retourneren; zo kunnen wij u alle relevante informatie over het retourproces toesturen. Dit kan telefonisch, per e-mail of idealiter direct via het gedeelte "Mijn account" (na het inloggen, alleen voor geregistreerde gebruikers).

In het gedeelte "Mijn account" vindt u een zeer duidelijk overzicht van uw bestellingen met uitgebreide mogelijkheden voor communicatie in uw landstaal met de specifiek aan u toegewezen persoonlijke klantenadviseur. Meld u aan bij uw eibabo® store waar u de desbetreffende bestelling hebt gedaan. Dit gebeurt via het pictogram van het mannetje in het hoofdmenu. Na succesvol inloggen in de eibabo® desktopversie ziet u aan de linkerkant het gedeelte "Mijn account". In de eibabo® mobiele versie klikt u na succesvol inloggen links op het menupictogram met de 3 horizontale strepen. Daar vindt u de inhoud van "Mijn account", uw persoonlijke klantenaccount.

Selecteer vervolgens "Besteloverzicht". Al uw bestellingen worden chronologisch weergegeven en bij elke bestelling staan 3 pictogrammen: het ballonpictogram, infopictogram en herhalingspictogram. Via het ballonpictogram bereikt u de communicatieterminal met uw persoonlijke klantenadviseur incl. alle voorgaande berichten betreffende de bestelling. In dit gedeelte kunt u ons via de knop "Nieuwe vragen over de bestelling", vragen of informatie sturen, die wij zeer snel verwerken. Selecteer in het contactformulier als reden van de aanvraag "Retour" of "Algemene informatie" en deel ons de volgende nuttige gegevens mee:

- hoeveelheid van het artikel dat moet worden teruggegeven

- artikelnaam, fabrikant of artikelnummer van de fabrikant

Via het infopictogram ziet u de inhoud van de geplaatste bestelling en vindt u alle relevante productinformatie. Het herhalingspictogram dient om het winkelmandje opnieuw te vullen met de inhoud van deze bestelling.

2. Binnen de EU btw-vrij kopen op eibabo®?

Indien u zich bij eibabo® registreert als ondernemer binnen de EU met een geldig btw-nummer en de goederen buiten Duitsland maar binnen de EU moeten worden geleverd, dan vindt een intracommunautaire levering plaats, die volgens de Duitse btw-wet (UstG) belastingvrij is.

De vermelding van de bedrijfsnaam is vereist bij een geverifieerd btw-nummer. Er volgt altijd nog een tweede, handmatige controle voor de bevestiging van de orderacceptatie en leveringstermijn. Eventueel worden nog extra vragen gesteld over de afnemer van de producten of zijn gemachtigden. We moeten deze informatie optekenen op grond van onze toezichtplicht en bijzondere verantwoordelijkheid. De erkende besteller verklaart door zijn vermelding van het btw-nummer uitdrukkelijk het gebruik overeenkomstig § 6a (1) nr. 3 van de Duitse btw-wet (UStG), A. 42 k (2) in combinatie met A. 42 c (3) UStR-2008 (intracommunautaire inkomstenbelasting). Indien bijkomende vragen van ons met betrekking tot het btw-nummer niet worden beantwoord, wordt de factuur automatisch met btw opgesteld.

3. Zijn er bij eibabo® kortingen voor wederverkopers of vaste klanten?

Gepubliceerde eibabo® kortingen gelden in gelijke mate voor alle klanten, ongeacht of het consumenten (particuliere klanten) of zakelijke klanten zijn. Wel is het mogelijk om klantspecifiek bijzondere voorwaarden voor het gehele assortiment of voor bepaalde artikelen of fabrikanten vast te leggen. Dit wordt normaliter pas na de eerste bestelling gecontroleerd en toegestaan en is afhankelijk van de geplande omzet. Stuur een aanvraag voor deze controle rechtstreeks naar info@eibabo.com met kopie aan Lars.Heller@eibmarkt.de of gebruik de in de store vermelde contactmogelijkheden.

Deze mogelijkheid is zeer interessant voor vaste klanten die met de eibabo® store zeer vertrouwd zijn en die regelmatig bestellingen plaatsen; deze bestelwaarden kunnen eventueel onder de grenswaarden voor het toekennen van kortingen liggen.

Antwoord niet gevonden?
Gebruik ons contactformulier om ons uw vraag te stellen: Contact Formulier